« Home | Czesław Niemen-Enigmatic(1969) » | Papa Dance-Nasz ziemski eden(1988) » | Kapitan Nemo-The Best Of(1983-1989) » | Seu Jorge-Cru(2004) » | Back To The Future SDT(1985) » | Papa Dance(BONUS) » | Papa Dance-Poniżej krytyki (1986) » | Papa Dance-Papa Dance(1985) » | The Human League-Travelogue(1980) » 

Sonntag, Mai 14, 2006 

Niemen Albums

Niemen released throughout his music carreer about 20 studio albums.He has been playing with many famous polish artists just to name Michal Urbaniak,Tomasz Jaskiewicz and Jozef Skrzek,the leader of SBB band.Here you can see my selection featuring small fragment of his in my opinion most representative works.Starting with Czlowiek jam niewdzieczny with highlights Zechcesz mnie,zechcesz and beautifull Sprzedaj mnie Wiatrowi(my favourite Niemen's piece) towards difficult albums like Marionetki and Aerolit(Pielgrzym from this album was remixed in The Test,2002 Chemical Brothers tune),to end up with Idee Fixe,album recorded with Aerolit group,Niemen's music brings variety of styles and is definately a challenge for the listeners.

Note:Some of the albums vary from original LP issuses.Recordings I present are mainly CD reissues and some of original LP's are spoiled in to one album.For example:
-Czlowiek jam niewdzieczny is a CD reissue of Niemen's Enigmatic 2(called Red Album among polish fans) albums which were released in two parts in 1970 and 1971.
-Marionetki is a compilation of two albums released in 1972 as Niemen vol.1 and Niemen vol.2
-Idee Fixe was released as two LP's under the the same title in 1977

Człowiek jam niewdzięczny(1970,1971)



Track Listings:
Previously on Enigmatic 1(1970)
1.Czlowiek jam niewdzieczny /Me,Ungrateful Human
2.Aerumnarum Plenus
3.Italiam, Italiam
4.Enigamtyczne impresje /Enigmatic Impressions
5.Nie jestes moja /You Are Not Mine
6.Wroc jeszcze dzis /Come Back Today
7.Moj pejzaz /Landscape Of Mine
Previously on Enigmatic 2(1971)
8.Sprzedaj mnie wiatrowi/Sell Me To The Wind
9. Zechcesz mnie, zechcesz/You'll Be Wanting Me
10. Chwila ciszy/A Moment Of Silence
11. Muzyko moja/My Music


Czlowiek Jam Niewdzieczny


Marionetki(1972)



Track Listings:
Previously on Niemen vol.1(1972)
1.Requiem dla Van Gogha/Requiem For Van Gogh
2.Sariusz
3.Inicjaly/Initials
Previously on Niemen vol.2
4.Marionetki/Puppets
5.Piosenka dla zmarlej/Song For Dead
6.Z pierwszych wazniejszych odkryc/From The First Major Discoveries
7.Ptaszek/Birdy
8.Com uczynil/What Have I Done


Marionetki

Ode To Venus(1973)



Track Listings:
1.Ode To Venus
2.Puppets
3.From The First Major Discoveries
4.What Have I Done
5.Fly Over Fields Of Yellow Sunflowers
6.What A Beautiful Woman You Are
7.A Pilgrim
8.Rock For Mack


Ode To Venus

Aerolit(1974)


Track Listings:
1.Cztery sciany swiata/Four Walls Of The World
2.Pielgrzym/Pilgrim
3.Kamyk/Little Stone
4.Daj mi wstazke blekitna/Give Me A Blue Ribbon
5.Smutny Ktos, biedny Nikt/Sad Someone,Poor Nobody


Aerolit

Idee Fixe(1977)



Track Listings:
1.QSS
2.Larwa/Larva
3.Moja piosenka/Song Of Mine
4.W poszukiwaniu zrodla/In Search Of The Source
5.Chlodna ironia przemijajacych pejzazy/Cold Irony Of Passing Away Landcapes
6..Stracency/Loosers
7.Laur dojrzaly/Mature Laurel
8.Idacej kupic talerz Pani M./To Going To Buy A Plate Mrs M.
9.Biale gory/White Mountains
10.Legenda scytyjska/Legends of Scites
11.QSS II
12.Twarza do Slonca/With A Face To Sun
13.Credo


Idee Fixe



EDIT:For other Niemen albums check out the comments.Brought to you by Witek.

Oto jeszcze parę jego płyt:
Czesław Niemen - Idee Fixe II
http://eerock.boom.ru/Czeslaw_Niemen/idee-s.jpg

01. Larwa II
02. Idacej kupił talerz Pani M.
03. Białe góry
04. Legenda scytyjska
05. Qss II (Nawoływanie)
06. Twarzą do słońca
07. Credo
Fragmenty muzyki do sztuki Sen Srebrny Salomei Juliusza Slowackiego
08. Proroctwo Wernyhory
09. Spotkanie Leona i Salomei
10. W obozie ukraińskim
11. Zazdrość Semenki
12. Przybycie regimentu
13. Defilada
14. Mazurek weselny
15. Pieść Wernyhory

http://www.megaupload.com/de/?d=7GJ4PDGJ

Czesław Niemen - Sen o Warszawie
http://eerock.boom.ru/Czeslaw_Niemen/sen-s.jpg

01. Felicidade (muz. Antonio Carlos Jobim, sł. Vinicius de Moraes)
02. El soldado (Gonzales)
03. Teach me how to twist (Howard)
04. Locomotion (G. Goffin, C. King)
05. Tylko mi nie mów o tym (muz. J. Liggins, sł. Jacek Grań)
06. Wiem, że nie wrócisz (muz. Czesław Niemen, sł. Jacek Grań)
07. Czy mnie jeszcze pamiętasz (muz. Czesław Niemen, sł. Jacek Grań)
08. Czas jak rzeka (muz .i sł. Czesław Niemen)
09. Jak można wierzyć tylko słowom (muz. Czesław Niemen, sł. Jacek Grań)
10. Ach jakie oczy (muz. i sł. Czesław Niemen)
11. Ptaki śpiewają – kocham (muz. Czesław Niemen, sł. Włodzimierz Patuszyński)
12. Nie bądż taki Bitels (muz. Czesław Niemen, sł. Jacek Grań)
13. Zabawa w ciuciubabkę (muz. Czesław Niemen, sł. Jacek Grań)
14. Hippy, Hippy Shake (C. Romero)
15. Stoję w oknie (muz. Czesław Niemen, sł. Edward Fiszer)
16. Jeszcze sen (muz. Czesław Niemen, sł. Marta Bellan)
17. Czy wiesz o tym, że (muz. Czesław Niemen, sł. Marek Gaszyński)
18. Sen o Warszawie (muz. Czesław Niemen, sł. Marek Gaszyński)
19. Być może i ty (muz. i sł. Czesław Niemen)
20. Hej, dziewczyno, hej (muz. Czesław Niemen, sł. Jacek Grań)

http://www.megaupload.com/de/?d=O6FBKFYY

Pass: www.elitewarez.xt.pl

Czesław Niemen - Na pomieszane języki

01 - Io Senna Lei
02 - Arcobaleno
03 - Una Luce Mai Accesa
04 - 24 Ore Space Bene Con Amore
05 - Oggi Forse No
06 - Domanni
07 - La Prima Cossa Bella
08 - She's Looking Good
09 - Jamais
10 - A Varsovie
11 - Hey Les Filles
12 - Hymn do Matki Ziemi

http://www.axifile.com/?2649593

Pass: Areczq

Pozdrawiam Witek

Cz. Niemen - Czas jak rzeka - Największe przeboje

http://img50.imageshack.us/img50/7758/niemenokladka8jh.jpg

1. Przyjdź w taką noc m. M. Święcicki, sł. K. Dzikowski
(zapowiedź: Alan Freeman - Radio Luxemburg)
2. Sen o Warszawie m. C. Niemen, sł. M. Gaszyński
3. Wspomnienie m. M. Sart, sł. J. Tuwim
4. Pod Papugami m. M. Święcicki, sł. B. Choiński, J. Gałkowski
5. Hej dziewczyno hej m. C. Niemen, sł. J. Grań
6. Czy mnie jeszcze pamiętasz m. C. Niemen, sł. J. Grań
7. Zabawa w ciuciubabkę m. C. Niemen, sł. J. Grań
8. Wiem, że nie wrócisz m. C. Niemen, sł. J. Grań
9. Stoję w oknie m. C. Niemen, sł. E. Fiszer
10. Klęcząc przed tobą m. C. Niemen, sł. M. Gaszyński
11. Płonąca stodoła m. C. Niemen, sł. M. Bellan
12. Czas jak rzeka m. i sł. C. Niemen
13. Obok nas m. W. Piętowski, sł. J. Odrowąż
14. Sukces m. i sł. C. Niemen
15. Dziwny jest ten świat m. i sł. C. Niemen
16. Nim przyjdzie wiosna m. C. Niemen, sł. J. Iwaszkiewicz
17. Pokój m. C. Niemen, sł. J. Brzechwa wg. Michałkowa
18. Jołoczki i sosionoczki (Jodełki, sosenki) m. i sł. ludowe, opr. C. Niemen
19. Italiam, Italiam m. C. Niemen, sł. C. K. Norwid
20. Dobranoc m. A. Kurylewicz, sł. A. Mickiewicz
21. Proroctwo Wernyhory m. C. Niemen, sł. J. Słowacki

http://rapidshare.de/files/10680594/czeslaw.niemen-czas.jak.rzeka-up.by.szymrog.for.slinktas.rar.html

Pozdr. Witek

I jeszcze jeden sorry że nie w jednym ale co znalazłem to wrzuciłem

Czesław Niemen - Największe Przeboje

http://www.polishmusic.ca/skok/cds/polskie/grupy/n/niemen/niem_np.jpg

CD 1
Dziwny jest ten świat
Gdzie to jest
Coś, co kocham najwięcej
Ten los, zły los
Chciałbym cofnąć czas
Chyba, że mnie pocałujesz
Proszę przebacz
Nigdy się nie dowiesz
Nie wstawaj lewą nogą
Jeszcze swój egzamin zdasz
Pamiętam ten dzień
Nie dla mnie taka dziewczyna
Jaki kolor wybrać chcesz
Domek bez adresu
Wspomnienie
Klęcząc przed tobą
Niepotrzebni

CD 2
Pod papugami
Jednego serca
Płonąca stodoła
Jeżeli
Włóczęga
Sukces
Spiżowy krzyżyk
Allilah
Gdzie się mak czerwieni
Narodziny miłości
Najdłuższa noc
Tyle jest dróg
Bema pamięci żałobny - rapsod


http://www.megaupload.com/de/?d=XXTCB5Q7
Witek

No i poszla prawie cala dyskografia:D Dzwieki:)

Służe tym czym mogę.

Wow! Dzięki :). Teraz mam szansę poznać całą dyskografię Niemena :). Dotychczas były to tylko jakieś pojedyncze utwory, no i płytka "Postscriptum" z 1980. Czy ktoś może ma, i może wrzucić album "Terra Deflorata" z 1989? Dostałem go od wujka na winylu, ale chwilowo nie mam sprzętu do słuchania, a to jedna z nielicznych płyt Niemena z lat 80, strasznie mnie ciekawi jej zawartość :D. Btw. Będąc ostatnio w Media Markecie znalazłem dziwną płytkę – nie pamiętam już czyja była, jej tytułu również, ale pamiętam, że ten ktoś nagrał ją z Niemenem w 1987. Muzycznie brzmi jak solowe dokonania Sylviana z lat 1985-1989 ale te ambientowe z domieszką orientalizmu/world music. Nigdzie dotychczas nie spotkałem się z tym albumem, nawet w „Teraz Rocku” chyba o nim nie napisali, mimo iż była wkładka o ś.p. Czesławie Niemenie. A tu nagle, bez promocji widzę, że wznowili go na CD. Rzecz warta kupienia, wtedy nie wziąłem, bo już miałem w koszyku inne płyty, na które od dawna polowałem. Mam zamiar go kupić, ale dobrze by było, gdyby ktoś mi pomógł i napisał czyj to album, i jaki ma tytuł :/. Okładka jest szara, na jej środku znajduje się grafika trochę w stylu Beksińskiego – dziwny obiekt trudny do opisania. Z wrażenia (gdy przesłuchiwałem płytę przy stoisku) zapomniałem zapamiętać czyje to jest, ale dla mnie nieznane nazwisko, chyba związane z jazzem. Powiem jeszcze jedno – zaskoczyło mnie, że taki album powstał w Polsce. Przebija chyba wszystko, co nagrano w owym 1987 roku.
Z góry dziękuję za pomoc :).

Any chance for "Terra Deflorata"?

Terra deflorata is unfortunately practically unavailable:(Niemen himself stopped reissue due to poor production.It has been released in very small outlay.Acording to polishmusic.ca/skok it's going to be reissued.I promise,as soon I'll get any playable copy I'll post it here.

@Ryoga:masz mozliwosc zgrania Terry na kompa/minidisca u kogos ze znajomych?Szukam tego albumu juz od x czasu,spotkalem sie z opiniami ze jest genialny i chetnie bym to zweryfikowal umieszczajac to dzielo oczywiscie na blogu.Jesli chodzi o pozycje ktorej szukasz,to na mysl przychodzi mi jedynie LP Little Wing nagrany z Tomaszem Kciukiem.Okladke moznaby nawet pod Beksinskiego podpiac,jest jeno tylko jeden problem-album ukazal sie w 1983 roku.
pozdro

Czesław Niemen - Spod chmury kapelusza
2001

http://www.polishmusic.ca/skok/cds/polskie/grupy/n/niemen/niem_sck.jpg

1.Spokojnym krokiem,
2.Trąbodzwonnik,
3.Nie wyszeptuj,
4.Śmiech megalozaura,
5.Jagody szaleju,
6.Pojutrze szary pył,
7.Sonancja,
8.Manhattan '93,
9.Co po nas,
10.Doloniedola,
11.Antropocosmicus,
12.Spod chmury kapelusza

format MPC

http://www.megaupload.com/de/?d=QFZYBPWX

Witek

Czesław Niemen - Postscriptum
1980
http://www.musiq.pl/images/54/Czes_aw_Niemen_Postscriptum.jpg

1.Dziwny jest ten swiat
2.Pokoj
3.Nim przyjdzie wiosna
4.Elegia sniezna
5.Moje zapatrzenie
6.Serdeczna muza
7.Zyc przeciw wojnie
8.Postscriptum

http://z23.zupload.com/download.php?file=getfile&filepath=11190
Witek

Dzieki wielkie!A ja moge dodac od siebie,ze pliki MPC(bardzo ladnie brzmiacy szeczegolnie w wiekszych bitrateach kodek) przekonwertujecie do wava darmowym porgramem MPC Batch encoder.

Znalazłem tę płytę. Czesław Niemen i Sławomir Kulpowicz - "Samarpan" (tak jak pisałem, szara okładka, czerwone litery i na środku grafika w stylu Beksińskiego), nagrane w 1987 r. Przy okazji - masz może ten drugi album, z 1983 nagrany z Kciukiem? Nie słyszałem tej płyty :/.
Co do „Terry Defloraty” - nie mam jak tej płyty zgrać - nie mam gramofonu (musiałbym poszukać, nie wiem gdzie go wyniesiono, poza tym był to typowy polski gramofon z lat 80, chyba trochę szkoda płytę niszczyć na nim :/). Drugą przeszkodą jest problem z kartą dźwiękową – korzystam teraz ze sprzętu „zastępczego”. O samym programie do zgrywania nie wspomnę :/. Nie mogę na razie w żaden sposób pomóc, chociaż samemu chętnie przeniósłbym swoją kolekcję płyt winylowych na mp3, aby zachować ją od zniszczenia. Czy „Terra Deflorata” nie ukazała się w wydanym swego czasu boksie z wszystkimi płytami Niemena? Wydawało mi się, że były tam wszystkie jego albumy (ale ta cena…).
Pozdrawiam

Help, please! Password for Na pomieszane języki is not working!! Is correst filesize 70 188 765 B?

Czesc, wlasnie przeczytalam ze wiele osob poszukuje plyty TERRA DEFLORATA. Ja ja mam na plycie CD ale jesli ktos chce moge przeslac tez w formacie mp3

Jesli ktos chce utwory z plyty Terra Deflorata prosze o kontakt dostoyewski@wp.pl postaram sie pomoc

Enjoyed a lot! » » »

Best regards from NY! »

The pass for "Na pomieszane języki" is not working, need your help ;P

Hało dla "Na pomieszane języki" nie działa, potrzebuję pomocy ;]

Das Passwort fur "Na pomieszane języki" funktioniert nicht, ich brauche hilfe ;]

Thanks for all links, great job!

hasło do płyty(na pomieszane języki) nie działa..........

Hi
[URL=http://blog.bakililar.az/Botshark/]Buy Tramadol Online[/URL]

Its my at the start things to enter on this forum,merely wannat recompense for some friends here.if its not allowed to transmit on this food,will erase this thread.Nice to adjoin you!

---------------------------------------------------------------
[url=http://www.sexybags.info/rssrock.html]My designer handabgs[/url]

Kommentar veröffentlichen