« Home | Zmiany, zmiany, zmiany. » | Shine On You Crazy Diamond » | Visage-The Singles(1978-1984) » | Mech-Bluffmania(1983) » | Behemoth-Zos Kia Cultus(2002) » | Lombard for Pimpo » | Ex Dance-Między nami tania gra/Powrót Donalda(1987... » | Ex-Dance-Rzeka Snów(2006) » | Japan-Tin Drum(1981) » | I'm Italian now » 

Sonntag, August 27, 2006 

Bolter-Więcej słońca(1986)



Poland, Poznan/Posen 1986

Powrociwszy po dluzszej przerwie dlugo zastanawialem sie jaka hudba wypelnic te ostatnie wakacyjne dni.Odkad pamietam sierpien zawsze kojarzyl mi sie z okresem roznorakich festiwali muzycznych, a takze innych spedow w rodzaju konkursow zupy pomidorowej/zawodow z cyklu strongmen/festynow dla sympatykow grilla, na ktorych gawiedz wykonujac dziwne, glupkowate ruchy oddawala sie hedonistycznej uciesze.Majac to na uwadze postanowilem sie nie wychylac i rowniez trzymac odpowiedni poziom.W zwiazku z tym, przez te kilka ostatnich dni blogiego okresu ogorkowego, bedzie prosto, swojsko i przyjemnie, czyli krotko mowiac, jak ujal to niegdys zgrabnie Leszek Guzniczak z legendarnego programu BAR, bedziemy "mile spedzac czas".

Debiutancka plyta poznanskiej grupy Bolter trafila do mnie w postaci zgrzebnej "paczuszki" juz jakis czas temu, jednak miotany watpliwosciami, z prezentacja jej zawartosci czas jakis zwlekalem. No coz, dzis nadejszla ku temu odpowiednia chwila i rzucam promien swiatla na ten zapomniany juz dzis nieco krazek.Mimo olbrzymiej popularnosci zarowno wowczas, czyli w 1984 roku, jak i w pewnym sensie dzis, slynnego szalgieru "Daj mi te noc", malo kto kojarzy dzis inne dokonania grupy Janka "Showmana" Zielinskiego.Co mnie troche dziwi, trudno rowniez znalezc jakiekolwiek informacje na temat zespolu w zasobach internetu.Spisek, ukartowana dzialalnosc okreslonych kol, a moze po prostu w IV rzeczypospolitej, nadszedl czas by odciac sie calkowicie od dokonan tych "mniej ambitnych" artystow PRL-u?Ze zgromadzonych przeze mnie informacji wynika , ze zespol oprocz debiutanckiego albumu "Wiecej slonca", w 1987 roku wydal LP pt "Hollywood", a na poczatku lat dziewiecdziesiatych siwatlo dzienne ujrzal album skladankowy,ktory wlasciwie na dobra sprawe, zakonczyl dzialalnosc tego bandu.Mimo niepozornej ilosciowo dyskografii i dosc krotkiego zywota scenicznego, Bolter na trwale zapisal sie w annalach polskiej muzyki rozrywkowej i chyba moge powiedziec, dokonal pewnego przelomu.Singiel "Daj mi te noc",oprocz tego, ze w 1985 roku, podczas opolskiego festiwalu podbil serca rodzimej publicznosci, wyznaczal nowa jakosc.To krotkie, niespelna 4 minutowe nagranie, taktowane bitem perkusji simmonsa, w polaczeniu z chwytliwym refrenem i typowo weselna stylistyka, stalo sie punktem wyjcia dla "nowych romantykow" ery Pawlaka i dalo solidne podwaliny pod dojrzewajacy z wolna fenomen Disco polo.Czy tego chcemy, czy nie, to wlasnie ta swojska, przasna nuta, bedaca wowczas dla wielu synonimem totalnej tandety weszla do kanonu polskiej piesni i dzis jest zelaznym punktem wielu weselnych tracklist.Co stanowi o sile tej muzyki?Moim zdaniem dziala tu bardzo prosta,ale w praktyce trudna do osiagniecia umiejetnosc trafienia w gusta, potrzebe identyfikacji i poklady wrazliwosci "zwyczajnego sluchacza".Bolterowi udalo sie rowniez zagospodarowac tkwiace w kazdym z nas rejony tzw. "wpolnotowej potrzeby blogiego upodlenia", laczac w odpowiednich (%) okolicznosciach cale, na pozor zupelnie odmienne pokolenia, oddajace sie beztroskiej, kolektywnej rozpuscie(kto byl kiedykolwiek na weselu, badz rodzinnej uroczystosci, ten wie o co mi chodzi).Zatem, polejcie gospodarzu i niech harmonia gra...

Track Listings:
1. Zwyczajne radości
2. Ten kto się śmieje
3. Skończyło się na kilku słowach
4. Spójrz za siebie
5. Daj mi tę noc
6. Więcej słońca nam się marzy
7. Zaczekaj z tym do jutra
8. Obudziłem się nad ranem
9. Między nami cisza trwa
10. Uciec chcesz od ludzi
11. Żegnaj baj, baj
12. Kto musiałby oprócz nas
13. Ty mnie jeszcze nie znasz
14. Nie nabierzesz mnie kochanie


Cheers


I dla tych, co im slotow za malo;)

thanks a lot for the polish music

your back again , keep on the good music and may thanks for the last couple of nice ups


marcel

No, fajnie jest :)
Kiedys draznili mnie z tą piosenką ,,Daj mi tę noc"= wszędzie trajlowali to w radiu, z kaseciaków - do znudzenia.

Nawet Smolen z jakąs pioisenkarką (?) - nie pamiętam - zrobili to ,,na wesoło" i to leciało ,,Daj mi ten koc" .

No i do tej pory nie mogę sciągnąc sobie Boltera... :(
Cały czas zajęte...

już można odwiedzać mój blog:

http://robertopoland.blogspot.com

lub wciscnij moją ksywę

Witam ponownie Peixe :). Dobrze, że w końcu się tutaj coś ruszyło. Kiedyś obiecałeś mi Cabaret Voltaire, mam nadzieję, że jeszcze się tu kiedyś pojawi ;). Co do Boltera - wszystko świetnie, ale nie da się tego pobrać. O której porze dnia/bądź nocy nie włączę linka, ciągle widzę, że 500 slotów dla Polski jest zajęte. Kto wymyślił, żeby na Polskę dać 500? Przecież tylu ludzi to u mnie w mieścinie może jakiś badziew pobierać z tego wieszaka :/. A na ich miejsce szybko wskakują następni. To już RapidShare, File2Share czy Uploading.com są lepsze.

Pozdrawiam!

Witam :/

Mam małą prośbę :/. Przeglądałem dzisiaj kilka folderów, i okazało się, że gdzieś mi zginęła ostatnia płyta China Crisis :/. Nie wiem jak to się stało, ale nie mogę jej nigdzie znaleźć :/. Czy jest szansa, że ktoś wrzuciłby jeszcze raz "Warped by Success" na jakiegoś wieszaka? Bardzo mi na tym zależy... :/.

Ryoga, przecież nadal działa link pana Peixe do tej plyty:

http://rapidshare.de/files/22816582/lastch.rar.html

Musiałem to przeoczyć, byłem pewien że wszystko już wygasło :). Dzięki za wszystko :).!

Pozdrawiam!

Dzięki za wrzucenie Boltera na RapidShare ;).

dobrym rozwiazaniem jest wpisanie
adresu

http://anonym.to/? przed rapidshare czy megaupload
podam przyklad:

http://anonym.to/?http://www.google.pl/

Kommentar veröffentlichen